L’Ajuntament aprova l’esperat projecte de carril segregat a la carretera de l’Arboç, que no estarà acabat fins al 2020

Feia anys que s’esperava, des que abans de les eleccions municipals de 2015 la Diputació de Barcelona en va presentar un avantprojecte. Per fi, aquest dimarts el govern municipal vilanoví ha aprovat inicialment el projecte executiu per a la construcció d’un carril segregat per a bicicletes i vianants a la carretera de l’Arboç, entre el Càmping Vilanova Park i la ronda Ibèrica. El projecte, però, no estarà acabat fins a l’estiu de 2020, segons ha anunciat l’equip de govern de PDeCAT i ERC.  Tindrà un cost aproximat d’1,2 milions d’euros i l’Ajuntament demanarà subvencions a la Generalitat i als fons FEDER per finançar-lo. La Diputació ha redactat el projecte, donat que aquesta carretera ha format part durant molts anys de la xarxa de l’ens provincial. L’alcaldessa Lloveras ha destacat, segons informa l’Ajuntament, que “el projecte dóna resposta a les demandes en matèria de seguretat viària però també de connexió entre el Càmping Vilanova Park i la ciutat”. És bastant habitual veure turistes, sols o en grup, caminant o anant en bicicleta per aquest tram de carretera, que pràcticament no té vorades i que és força estret i perillós per a vianants i ciclistes. Segons Jordi Medina, regidor de Promoció de Ciutat, “tenim un dels millors càmpings a escala europea i és l’equipament amb una major oferta de llits a la nostra ciutat i la presentació de Vilanova i la Geltrú per a molts turistes estrangers”.

L’Ajuntament explica que el projecte preveu la construcció d’un carril segregat paral·lel a la carretera BV-2115 (carretera de l’Arboç) que connectarà el càmping Vilanova Park amb el nucli urbà de la capital del Garraf. Es tracta d’un traçat de poc més de 2 km de distància que discorrerà pel marge de la banda de mar de la carretera de l’Arboç, mitjançant un carril segregat per a vianants i bicicletes d’una amplada de 2,50 m amb dos carrils de circulació de paviment asfàltic de color vermell. El punt de connexió amb el nucli urbà serà a la rotonda amb la ronda Ibèrica, on actualment ja hi ha un carril bici. Pel que fa al pas pel torrent de Sant Joan, el projecte preveu la construcció d’una passera metàl·lica amb baranes de fusta que doni continuïtat al recorregut del nou carril.

Ara cal que el ple de l’Ajuntament ratifiqui l’aprovació d’aquest projecte. El govern haurà d’explicar als grups, si no vol sentir crítiques sobre electoralisme, quines garanties té sobre el seu finançament.

One Reply to “L’Ajuntament aprova l’esperat projecte de carril segregat a la carretera de l’Arboç, que no estarà acabat fins al 2020”

  1. Me n alegro molt.
    Ara només faltarà un servei de taxis nocturns que funcioni. Hi ha molts turistes que volen sopar en algun dels resturants de la ciutat. Així podran tornar al càmping a partir de les 23 h…

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *