Un atropellament mortal a la carretera de La Plana deixa en evidència la perillositat de la zona

Un vianant circula per la carretera de La Plana

Luisa C.M., de 67 anys, va morir divendres al vespre atropellada per una moto a la carretera de La Plana. La dona es dirigia a peu cap a casa seva, a la urbanització Mas d’en Puig. El conductor de la motocicleta va donar negatiu en el control d’alcoholèmia. L’accident es va registrar cap a tres quarts de deu de la nit, quan ja era fosc. Les diverses unitats del Sistema d’Emergències Mèdiques desplaçades al lloc de l’accident no van poder fer res per salvar la vida de la dona, que va morir a l’acte. També s’hi van desplaçar els agents de la Policia Local i dels Mossos.

La mort d’aquesta veïna posa en evidència la perillositat d’aquesta carretera secundària que condueix a la zona de Mas d’en Puig, on hi ha les fàbriques de Mahle i Megadyne Rubber, passant per la Bassa d’en Creixell (restaurant La Figuera), i que permet l’accés també a la urbanització Pas d’en Bou, entre altres. La carretera no disposa d’enllumenat ni de vorada, per la qual cosa és molt perillosa per als vianants. La velocitat elevada a què circulen molts vehicles és un altre element que afegeix perillositat.

Com apunta l’”Estudi sobre la problemàtica residencial a les urbanitzacions de baixa densitat a la comarca del Garraf”, encarregat el 2016 pel Consell Comarcal, la vida dels veïns d’aquestes urbanitzacions es veu dificultada per la manca de serveis de proximitat i de transport públic, entre altres problemes. L’estudi apunta que totes aquestes mancances i la dependència del transport privat fa “insostenible” la vida de moltes persones. El fet que moltes d’elles no puguin conduir per problemes de mobilitat o per no tenir carnet provoca una manca d’autonomia que pot agreujar el seu estat de salut, ja que en moltes ocasions no es poden desplaçar al centre de salut o bé a la farmàcia o als centres de rehabilitació. També s’ha detectat, segons l’estudi esmentat, un elevat nombre de casos de salut mental no detectats o no tractats. Molts dels veïns d’aquestes urbanitzacions són persones amb pocs recursos. S’han detectat llars on viuen persones grans soles que tenien un habitatge de segona residència i que van acabar anant a viure a les urbanitzacions. 

Calen accions per minimitzar aquestes desigualtats, i l’estudi en proposa diverses, com ara l’adequació dels carrers als estàndards urbans en qüestions com l’enllumenat públic o les calçades. O, per exemple, crear un bus a demanda per a les urbanitzacions o serveis de transport als CAP. Qüestions que ara com ara no semblen estar a l’agenda institucional.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *